Vrijdag 3 December heeft hij een bezoek gebracht aan CDA West Maas en Waal. Via de CDA lijn is het mogelijk om hierover in discussie te gaan als collega’s en om het echte verhaal te horen. Dit omdat de Provincie de instantie is die de stort vergunning dient te toetsen aan het daarvoor bestaande landelijke beleid.

De aangekondigde mogelijke slibstort is inhoudelijk en procedureel besproken waardoor we als CDA West Maas en Waal beter begrijpen, als ook de vergoedingen die door de gemeente Druten worden ontvangen. Dit laatste element voelt erg onrechtvaardig. Het is uiteraard een belangrijk thema wat van belang is voor de bevolking van West Maas en Waal en in het bijzonder voor Boven - en Beneden Leeuwen die direct grenzen aan de Kaliwaal. Bij calamiteiten tijdens of na het storten zullen deze bewoners als eerste de gevolgen daarvan ondervinden.

De discussie was verhelderend en zal worden vervolgd nu het proces voorwaarts gaat.
Hierbij waren Peter Drenth, Eva Calicher(woordvoerder Provincie Gelderland) Frans van Gelder (raadslid) en Wim Jagtenberg (voorzitter) aanwezig