Recentelijk heeft er met de denktank van het CDA West Maas en Waal en Henri Bontenbal een overleg plaats gevonden over het thema energie transitie. Henri is Tweede Kamerlid en verantwoordelijk voor de portefeuille energietransitie.

De denktank heeft zich als taak gesteld om de landelijke doelstellingen te vertalen naar lokale doelstellingen. Als een van de belangrijkste thema’s voor de komende jaren is het voor het CDA West Maas en Waal van essentieel belang om hier de nodige aandacht aan te schenken en met voorstellen te komen die de lokale bevolking ondersteunen in de transitie. Hierbij is het uitgangspunt dat de agrariërs en bedrijven als ook de inwoners een deel van de oplossing zijn en niet als een probleem worden gezien.

Het thema energietransitie en het rentmeesterschap als een van de pilaren van het CDA goed zijn onomstotelijk met elkaar verbonden.