Maandag 19 september kwam staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, Vivianne Heijnen, op bezoek in West Maas en Waal. Ze begon haar bezoek met een gesprek op het gemeentehuis, waar ook onze wethouder Frans van Gelder aanwezig was, waarna ze in Alphen met inwoners in gesprek over de stortingen in Over de Maas. Meer over dit bezoek is te lezen in De Gelderlander

Voordat de staatssecretaris onze gemeente weer verliet, wilde ze graag nog eerst met ons gesprek. Het was een erg fijn gesprek, waarin onze fractievoorzitter Vince het belang van het openbaar vervoer benadrukte aan de staatssecretaris. Dat erkende de staatssecretaris, juist ook omdat ze het belangrijk vindt om oog te houden voor de regio. ‘Om de grote vraagstukken in ons land op te lossen, hebben we heel Nederland nodig. Dat kan de Randstad echt niet alleen’. Ze vond het daarnaast ook erg mooi dat wij afgelopen verkiezingen hadden gewonnen en nu zelfs een wethouder mochten leveren: ‘Jullie zijn een goed voorbeeld hoe het straks tijdens de volgende verkiezingen moet’. Samen zijn we nog altijd overtuigd van de idealen van de partij en de kwaliteit binnen de partij.

De staatssecretaris wil in ieder geval snel weer terugkomen, want ‘het Land van Maas en Waal is mooi en de mensen zijn prettig’.