Donderdagavond 16 juni was een bijzondere raadsvergadering. Onze Frans van Gelder werd benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Frans, tegenwoordig wethouder, heeft dit lintje gekregen, omdat hij twaalf jaar raadslid is geweest voor de gemeente West Maas en Waal. In die twaalf jaar is hij altijd een betrokken en constructieve volksvertegenwoordiger geweest. Scherp op de inhoud en altijd meedenkend.  Naast zijn werk als raadslid heeft hij zich ook jarenlang ingezet voor het dorp Altforst. Tussen 1974 en 2011 vervulde Frans diverse functies (bestuurslid, penningmeester, voorzitter) binnen Voetbalvereniging AAC. Ook richtte hij in 1994 samen met een aantal anderen het Dorpscomité Altforst op, waarvan hij tot en met 2010 voorzitter was. Daarnaast was hij in 2009 en 2010 voorzitter in het bestuur van de organisatie van de Pinkstermarkt en ruim tien jaar penningmeester van de Seniorenvereniging Altforst. Frans was bovendien tussen 2011 en 2019 bestuurslid van Dorpshuis de Uithof en tien jaar bestuurslid van de Stichting Vrienden van de Uithof.

Tijdens de uitreiking hebben fractievoorzitter Vince van Ooijen en partijvoorzitter Wim Jagtenberg ook ieder een speech gegeven namens respectievelijk de fractie en het bestuur van onze afdeling.

Wij feliciteren Frans van harte met zijn welverdiende Koninklijke Onderscheiding!