Zevenaar

Betrokken & Betrouwbaar

Bent u op zoek naar ons verkiezingsprogramma?
Via deze link komt u rechtstreeks uit bij ons programma.

Korte keten, lekker eten!

Het Liemers Kookfestijn is een kookwedstrijd voor kleinkinderen tussen 10 en 15 jaar en hun grootouder. Samen vormen zij een zogeheten ‘kookstel’ en gaan de lekkerste wedstrijd aan met andere kookstellen.

Elk ‘kookstel’ wordt gekoppeld aan een bekende Liemerse chef-kok. Samen ontwikkelen ze een hoofdgerecht gebaseerd op lokale producten. Ook een toetje uit grootmoeders tijd maakt deel uit van het menu, dat zij tijdens de finale zullen bereiden. Van juni tot en met september koken zij een keer per maand onder leiding van de chef-kok lekkere gerechten met Liemerse ingrediënten. Zij maken zo kennis met de snufjes van het vak én met al het lekkers dat de Liemers te bieden heeft.

bron: Liemers Actueel / Liemers Gezicht

"Hoe zit het met de leefbaarheid van de Zevenaarse dorpen?"

Het jaar 2017 is een belangrijk jaar omdat we op 22 november een  nieuwe gemeenteraad kiezen. Dat is eerder dan normaal, omdat vanaf 1 januari 2018 de gemeentes Zevenaar en Rijnwaarden samen verder gaan als één nieuwe gemeente.

Het werk van de gemeenteraad is de laatste jaren alleen maar belangrijker geworden. Veel taken op gebied van zorg en werk zijn naar de gemeentes gekomen waardoor de invloed van plaatselijke besluiten grote invloed heeft op waar onze inwoners wel of niet een beroep op kunnen doen. Door te stemmen op een partij die plannen heeft die het best aansluiten bij uw overtuigingen heeft u invloed op de koers van onze gemeente.