Zevenaar

Betrokken & Betrouwbaar

Bent u op zoek naar ons verkiezingsprogramma?
Via deze link komt u rechtstreeks uit bij ons programma.

Verkiezingsprogramma CDA Zevenaar

Het gaat om iedereen. Jong en oud, klein en groot, rijk en arm, man en vrouw, ziek en gezond, student en gepensioneerd, stedeling en dorpeling, ondernemer en werknemer, nieuwkomer en achterblijver. Het gaat misschien wel het meest om onze kinderen. Als wij nu niet doen wat nodig is, zitten zij straks met onze problemen: schulden, verdeeldheid, verruwing, overlast, vervuiling, werkloosheid.

Het gaat bij de gemeenteraadsverkiezingen, op 22 november 2017, om onze toekomst in de gemeente Zevenaar. Een toekomst van iedereen die in Aerdt, Angerlo, Babberich, Giesbeek, Herwen, Lathum, Lobith, Pannerden, Spijk, Tolkamer, Oud-Zevenaar, Ooy en Zevenaar woonachtig is.

"Hoe zit het met de leefbaarheid van de Zevenaarse dorpen?"

Het jaar 2017 is een belangrijk jaar omdat we op 22 november een  nieuwe gemeenteraad kiezen. Dat is eerder dan normaal, omdat vanaf 1 januari 2018 de gemeentes Zevenaar en Rijnwaarden samen verder gaan als één nieuwe gemeente.

Het werk van de gemeenteraad is de laatste jaren alleen maar belangrijker geworden. Veel taken op gebied van zorg en werk zijn naar de gemeentes gekomen waardoor de invloed van plaatselijke besluiten grote invloed heeft op waar onze inwoners wel of niet een beroep op kunnen doen. Door te stemmen op een partij die plannen heeft die het best aansluiten bij uw overtuigingen heeft u invloed op de koers van onze gemeente.