Freek Jansen

Raadslid, fractievoorzitter en commissielid middelen

Freek Jansen wonende te Herwen.

Waar ga je je namens het CDA Zevenaar de komende vier jaar voor inzetten?

Ik ga mij inzetten voor een bestuur, dat verstandig omgaat met gemeenschapsgeld. Sober waar het kan, sociaal waar het moet. Een bestuur dat ook echt beslissingen neemt en veranderingen doorvoert als dit nodig is. Een bestuur waar echt gewerkt wordt en waar afspraken worden nagekomen.

Wat vind je het belangrijkst in je eigen dorp/stad?

In Herwen zijn er vele voorzieningen die zeker in stand gehouden moeten worden. Het dorpshuis, de dorpsraad, de buurtsuper en de kerk.

Ook zullen de verenigingen ondersteund moeten worden. Herwen kent een rijk verenigingsleven, dat nog steeds enorm actief is. Mede hierom is het zeer aangenaam wonen in Herwen. De gemeente zal dit verenigingsleven moeten steunen. Vergunningen voor evenementen moeten zonder te veel bureaucratie worden verleend.

Speciale aandacht voor de buurtsuper Herac, gerund door vrijwilligers, hiervoor is een nieuwe vergunning nodig. Het is enorm belangrijk dat deze voorziening blijft bestaan, de tijdelijke vergunning moet omgezet worden naar een definitieve vergunning. Hieraan moet de nieuwe gemeente Zevenaar meewerken