07 februari 2022

Bestuurslid gezocht

Het CDA van de afdeling Eemsdelta is op zoek naar een bestuurslid. Vind je het leuk om:

• actief te zijn voor een politieke partij in jouw gemeente
  • nieuwe mensen te leren kennen
  • jouw netwerk te vergroten

en bovendien meer te leren over politiek en je te ontwikkelen als bestuurslid? Dan zijn wij naar jou op zoek!

Wat doe je als bestuurslid?
Het bestuur heeft de dagelijkse leiding van het CDA. De werkzaamheden van een bestuurslid zijn dan ook divers. Zo ben je bezig met de voorbereidingen voor de verkiezingen, houd je contact met de leden van de partij of help je bij het voorbereiden van een ledenvergadering. De belangrijkste taken van het bestuur zijn:

• De politieke koers voor de lange termijn bewaken
  • De voorbereiding en organisatie voor de verkiezingen
  • Het contact houden met leden en werven van nieuwe leden
  • Het zorgen voor een financieel gezonde partij

Wat kan je verwachten van het CDA?
Als nieuw bestuurslid kom je terecht bij een enthousiaste en hechte groep mensen. Met oog voor elkaar, de maatschappij en de leefbaarheid van onze gemeente Eemsdelta.
Soms hebben mensen een negatief beeld bij de politiek, het is saai of ze doen niets. Wij laten je graag zien dat politiek niet saai is en hoe betrokken onze politici zijn bij onze inwoners en de gemeente. Als nieuw bestuurslid leer je bovendien veel nieuwe mensen kennen, zowel in de gemeente, provincie als ook in de landelijke politiek. Daarnaast biedt het CDA veel mogelijkheden tot ontwikkeling, met trainingen en cursussen.

Als CDA bestuurslid:

• Praat je mee over de toekomst van onze gemeente
  • Kun je jezelf ontwikkelen door trainingen en cursussen
  • Ben je de eerste 2 jaar gratis lid van het CDA

Hoeveel tijd kost het mij?
In de normale jaren, als er geen verkiezingen zijn, vergadert het bestuur 1 keer per maand. Daarnaast organiseert het bestuur 2 keer per jaar een ledenvergadering. In een verkiezingsjaar is het meestal drukker, afhankelijk van de werkzaamheden die je graag wilt doen. Gemiddeld vragen we ongeveer 3 uur per maand van je tijd.

Wie ben jij?
We zoeken een enthousiaste kandidaat die geïnteresseerd is in de lokale politiek. Verder zoeken we een kandidaat die:

• Een teamspeler is en graag samenwerkt
  • Openstaat voor nieuwe ideeën en meedenkt over de toekomst van de partij
  • Goed is in organiseren en communiceren
  • Bijdraagt aan een herkenbaar en professioneel bestuur

Meer weten of meteen solliciteren?
Voor meer informatie of om meteen te solliciteren, kun je contact opnemen met onze secretaris Reinder de Vries. Ga naar de contactpagina op deze website en stuur ons een bericht met daarin je naam, e-mailadres en telefoonnummer. Wij nemen dan contact met je op.