18 maart 2024

Henri Bontenbal en Eline Vedder in onze regio

Vrijdag 15 maart zijn Henri Bontenbal en Eline Vedder in onze regio op bezoek geweest. Het bezoek is gekomen nadat de tent voor opvang uit Ter Apel weer nodig was in Stadskanaal. Inmiddels is de tent weer weg, maar de problemen in ter Apel zijn er nog steeds. Daarom is het bezoek ook samen met onze buurgemeente Westerwolde georganiseerd.

Het COA was niet bereid ons binnen de poorten  rond te leiden, wel hebben we met een aantal medewerkers kort buiten de poort gesproken.  Het  is  voor de mensen uit Den Haag, beeldvormend .

Daarna   zijn we met elkaar in Ter Apel  naar een supermarkt gegaan , waar er met een paar ondernemers is gesproken over de ervaren overlast .  het heeft ook enorme financiële gevolgen omdat de klanten Ter Apel mijden en elders hun boodschappen doen. .

De afsluiting vond plaats in de zaal van een kerkelijke gemeente, waar CDA leden vanuit de hele regio welkom waren, om met Henri en Eline in gesprek te gaan.