30 maart 2022

Laatste vergadering van "oude" gemeenteraad

Op 28 maart heeft de raad in de huidige samenstelling de laatste vergadering gehad. Helaas kon Aike ten gevolge van een ziekenhuis opname er niet bij zijn. Zijn eerste vergadering in 12 jaar dat hij niet aanwezig was.

Het meest belangrijke punt van deze vergadering was dat de raad gevraagd werd om 1,5 miljoen beschikbaar te stellen, voor de noodhulp voor Oekraïne. Unaniem werd dit akkoord bevonden, de zorgen rondom de oorlog zijn groot, hiervoor moeten wij hulp bieden. Als fractie CDA hebben wij een aanvullende vraag gesteld mbt het terugkrijgen van deze kosten van het rijk. Op dit moment word er nog geen gebruik gemaakt van de tent, dit is een goed teken. Omdat er nog steeds voldoende plekken zijn voor opvang. De saamhorigheid in de gemeente is groot, kerken, verenigingen hebben vele acties opgezet om ook hulp te bieden, of geld in te zamelen.

De leden die afscheid nemen van de raad, wordt op een later tijdstip nog afscheid van genomen. Woensdag 30 maart worden de nieuwe raadsleden geïnstalleerd.