13 december 2021

Onze campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen

Met de eerste zes leden van onze kieslijst vergaderen we wat af.

Helaas moet dat allemaal digitaal. Wij willen onze verantwoordelijkheid nemen om de stijgende  Corona cijfers te beperken.

Wij hebben immers ook een voorbeeld functie en dat betekent dat wij ons, voorlopig, niet fysiek als een “groene golf” kunnen laten zien.

Wij zijn gemotiveerd en erg enthousiast om ons de komende tijd in te zetten voor “ons “ CDA.

Wij willen ook goed gebruik gaan maken van social media kanalen. Dat doen wij via Facebook, Instagram en Linked Inn.

Dit om zoveel mogelijk doelgroepen, van jong tot oud,  te bereiken met onze lokale boodschap. Ons partijbureau heeft daarvoor tips gegeven, via een online cursus, en van deze tips maken wij graag gebruik.

We beginnen met een ( digitale)  “ kerstboomwens” : welke wensen willen inwoners aan ons meegeven? Deze wensen inventariseren wij, en dan is het de bedoeling dit begin januari dit te publiceren in de lokale en social media.

Aan de formele aftrap van de campagne willen we zo rond half januari invulling geven.

Het liefst natuurlijk fysiek. Of dat gaat lukken, is op dit moment nog erg onzeker.

Daarna komt het vervolg:

Over de inhoudelijke boodschappen maken we nog nadere afspraken . De thema’s uit onze verkiezingsprogramma gebruiken we  daarvoor. Er zijn veel onderwerpen die er toe doen: Wonen, werkgelegenheid, armoede, laaggeletterdheid, voorzieningen en noem maar op

Zo willen we bijvoorbeeld ook ons CDA gedachtengoed “ rentmeesterschap” vertalen in een lokale boodschap , passend bij de jeugd, onze toekomst.

We gaan contact leggen met onze provinciale lijsttrekkers, om een krachtige, eensgezinde  CDA boodschap te laten horen. Dit in verband met de landelijke situatie.

Er wordt een flyer gemaakt met een plaatje waarop onze thema’s zijn afgebeeld, en waarop de eerste 6 kandidaten van de kieslijst zijn te zien. Deze flyer gebruiken wij, als we in gesprek gaan met inwoners. Ook worden er QR codes op de flyer afgedrukt, die “ doorverwijzen “ naar ons verkiezingsprogramma op de website en meer informatie over de kandidaten.

Vooreerst vooral nog “ brainstormen “ achter de schermen dus. De concept plannen verdienen nog “ puntjes op de i”.

Daarnaast moet er ook veel geregeld worden.

Bijvoorbeeld:  In de gemeente wordt gebruik gemaakt van “ Trotterborden “.

Foto’s van de lijsttrekker, tekst erbij, rekening houden met deadlines, dit wordt ook allemaal georganiseerd.

Wij voeren samen campagne, dat is het uitgangspunt.

En we willen u als leden zoveel als mogelijk daarbij betrekken.

Om samen te komen tot een mooie verkiezingsuitslag voor onze partij!

 

Heeft u ook ideeën? Laat het ons dan weten.

 

Met enthousiaste CDA groet,

Goziena, Agnes, Merlijn, Gerard, Peter en Renze.

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.