15 juli 2023

Op weg naar de verkiezingen

Door de val van de regering zien de komende maanden er politiek geheel anders uit dan we verwacht hadden. Daar komt bij dat er sprake is van grote personele wisselingen. Rutte en Kaag stoppen maar ook van het CDA stopt bijna de gehele politieke top. De vervroegde Tweede Kamer verkiezingen zijn op 22 november en dat betekent dat er veel moet gebeuren in korte tijd. Er moet een kandidatenlijst komen. Bent u als CDA-lid geïnteresseerd in een plaats op deze lijst dan kan er gesolliciteerd worden. De procedure staat op de website: cda.nl. De sollicitaties moeten uiterlijk 30 juli binnen zijn. De eerste helft van september krijgen de afdelingen de gelegenheid hun mening over het concept verkiezingsprogramma te geven en eventuele amendementen in te dienen. Ook zal er een nieuwe lijsttrekker moeten komen die in staat is om onze kernwaarden goed uit te dragen.