Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier

Welkom bij CDA Hollands Noorderkwartier

Wilt u zich verkiesbaar stellen voor het waterschap HHNK?

Op 15 maart 2023 kan er weer worden gestemd tijdens de waterschapsverkiezingen. Maar misschien wilt u zich ook wel verkiesbaar stellen? Water speelt immers een belangrijke en unieke rol in ons land. Er spelen verschillende belangen op het gebied van waterveiligheid, natuur, recreatie, gezondheid, landbouw en ruimtelijke ordening. Door u verkiesbaar te stellen heeft u, als u wordt gekozen, direct invloed op de keuzes die het waterschapsbestuur maakt over waterbeheer en het geld dat daarvoor uitgegeven wordt.

Het waterschap HHNK organiseert in juni weer drie informatiebijeenkomsten voor mensen die zich kandidaat willen stellen tijdens de waterschapsverkiezingen:

• Dinsdag 7 juni 2022, locatie Hotel Inntel in Zaandam.
  • Maandag 20 juni 2022, digitaal, u ontvangt een link voor deelname.
  • Dinsdag 21 juni 2022, locatie Van der Valk Hotel in Hoorn.

Aanmelden kan via www.hhnk.nl/verkiezingen

Het CDA is ook actief binnen het bestuur van HHNK. Ons verkiezingsprogramma droeg in 2019 de titel “Inspelen op klimaatverandering”. Maakt u zich ook zorgen over wateroverlast, droogte, hittestress en de stijging van de zeespiegel en vindt u net als het CDA dat het waterschap (meer) moet inspelen op deze gevolgen van de klimaatverandering, meld u zich dan niet alleen aan voor één van de drie informatiebijeenkomsten, maar neem ook eens contact op met het CDA-HHNK (frowijn.cda@gmail.com).