05 januari 2023

Henri-Pierre Waaifoort benoemd als wethouder van Financiën, Economische Zaken en Recreatie & Toerisme

Tijdens de raadsvergadering van 22 december is Henri-Pierre Waaifoort benoemd als opvolger van Jos Hendriks als wethouder van Financiën, Economische Zaken en Recreatie & Toerisme.

Henri-Pierre Waaifoort, in het dorp beter bekend als HP,  is 58 jaar en woont in Mechelen, “op Schweiberg”. In Margraten geboren, waar hij destijds medeoprichter was van het CDJA-Heuvelland, is hij nu alweer enkele jaren actief binnen het CDA Gulpen-Wittem.

Waaifoort heeft, naast zijn levenservaringen in binnen- en buitenland, ervaring als o.a. commercieel manager en marketing-consultant, en is hij als sportman thuis in de sportwereld. Bovendien heeft Waaifoort als zelfstandig ondernemer goed leren rekenen, kent de financiële inzichten van baten en lasten en kijkt zodoende met een frisse kijk naar het ambt.
Waaifoort voelt zich “als vanouds” thuis bij de CDA-uitgangspunten, waar niks mis mee is.:

samen verantwoordelijk, solidariteit, rentmeesterschap en veiligheid.

Politiek gezien sluit HP Waaifoort graag aan bij de visie van CDA-Limburg voor de toekomstige PS23-verkiezingen: de juiste bestuurlijke taken op het juiste niveau - samen - aanpakken.
Politiek die niet begint en eindigt aan de Haagse of Maastrichtse tekentafel, maar gewoon eerst aan de keukentafel waar we samen komen en oplossingen bedenken voor onze problemen.

Het wordt steeds lastiger mensen te vinden die zich bestuurlijk willen inzetten voor de gemeenschap, terwijl wel steeds meer mensen een mening hebben.
HP Waaifoort wil knokken en zich inzetten voor Gulpen-Wittem, samen met het college en de raad.
Maar hij zal niet achterwege laten het CDA -als vanouds- uit te lichten als een partij die allereerst zorgt voor Het Heuvelland, haar eigen inwoners, waaronder veel agrariërs en ondernemers.

Voor vragen en/of informatie contact opnemen met:
HP Waaifoort 06-50060771