Afgelopen week was de Week Tegen Eenzaamheid. Dit is een onderwerp waar we niet altijd vanzelf bij stil staan. Landelijk werden er vele activiteiten georganiseerd waar mensen elkaar ontmoetten en waar verbinden centraal stond.

Als ik naar mijn eigen dorp kijk was dit afgelopen week ook zo op de kermis in Swolgen. Een kermis die door jong en oud druk bezocht werd en waar mensen uit de hele gemeente aanwezig waren. Zo werd er op kermismaandag een lunch georganiseerd voor de kinderen van KC STip. Meer dan 200 kinderen hebben hier genoten van een heerlijke lunch.

Op dinsdagmiddag was er een programma voor de ouderen opgezet. Hier werden een 60-tal ouderen uit Swolgen en regio vermaakt door de zanggroep de Golde Liesjes, waarna de ouderen deel konden nemen aan de jaarlijkse dorpsbbq. Iedereen heeft op zijn manier genoten van deze middag die gezamenlijk georganiseerd werd door de kermiscommissie, de dorpsraad en Naoberzorg Swolgen. Op zo'n moment besef je hoe belangrijk het is om dit als dorp te doen en te blijven doen. Grote dank aan alle vrijwilligers die dit mogelijk maken!

Naoberzorg Swolgen heeft wekelijks een inloopmorgen voor ouderen die altijd druk bezocht wordt. Dit moeten we dus blijven koesteren. Als CDA Horst aan de Maas zullen we ons blijven inzetten dat zulke dorpsactiviteiten ook in de toekomst blijven bestaan.

Eduard Maas.