Als ik dit stukje schrijf dan is dit het begin van de bouwvakvakantie. Bij veel bedrijven gaat de deur voor enkele weken helemaal dicht, en bij een aantal bedrijven wordt er toch gewoon doorgewerkt maar dan wel met een minimale personeelsbezetting. Voor ondernemers en bedrijven die in de toeristische sector zitten is het op dit moment topdrukte. Vorig jaar was het eerste jaar na corona en zag je hier en daar nog wat aarzeling om er toch weer op uit te trekken.

Dit jaar is dat beeld helemaal verdwenen en gaan we weer massaal op vakantie in binnen- en buitenland. Niks mis mee. Het is goed om even de dagelijkse dingen te laten voor wat het is en even te genieten van hetgeen waar je naar verlangd. Voor de één is dat pure rust en voor de ander is dat leuke dingen ondernemen samen met gezin, vrienden of bekenden, of gewoon lekker thuis zitten in je eigen omgeving. Niks moet alles kan.

De meeste raadsleden zitten op dit moment in deze zelfde modus. Even de gemeentepolitiek laten voor wat het is en de batterij weer opladen. Op landelijk niveau is dit even iets anders, hier is men flink aan de slag om zich voor te bereiden op de nieuwe verkiezingen op 22 nov a.s. Bij veel partijen wordt er schoon schip gemaakt om op een nieuwe en frisse manier aan de slag te gaan. Ik hoop dan ook dat hierdoor de kiezer een weloverwogen stem kan uitbrengen waar we de aankomende vier jaar mee vooruit kunnen.

Bij deze wens ik dan ook iedereen een fijne vakantie toe en zullen we na de vakantie weer verder gaan met de politiek in ons mooie Horst aan de Maas.

Eduard Maas

Raadslid CDA Horst aan de Maas