Ik ben de politiek ingegaan om voor en met mensen het verschil te maken om onze samenleving in de breedste zin nog mooier en fijner te maken. Door deze bijzondere tijd wordt het er niet altijd fijner op. Ik vind dat enorm moeilijk. Politiek is veeleisend en zelfs soms verslavend. Het slokt je op. Maar politiek is óók heel veel vertellen en vergaderen. Als je je wil verdiepen en verbreden is daar vaak weinig ruimte voor. We lopen als politiek te vaak achter de feiten aan en de samenleving loopt heel vaak voor op de politieke discussie. De politiek is veel te vaak met zichzelf bezig en vergeet vaak wat buiten gebeurt. We hebben de mond vol van burgerinitiatieven, maar eenmaal aan het loket van ons gemeentehuis stuit men te vaak op vertragingen en frustraties.

Ik vind dat de basis van de oplossing ligt in het omdenken dat we onze burgers moeten zien als klanten die sowieso te vertrouwen zijn. Ik ben verkoper en dienstverlener en stel je voor dat ik mijn klant niet snel genoeg wil helpen en niet vertrouw? Dat is gewoon onwerkbaar. Of het gaat om het bouwen van een huis of het organiseren van een evenement, de mensen die dat doen, die doen dat met dezelfde toewijding als wij de politiek in zijn gegaan. Inderdaad, met en voor mensen het verschil maken voor een mooiere en fijnere samenleving. Dat doe je niet met dossiers, maar met mensen.

Bel gerust naar mij om hier samen de schouders onder te blijven zetten. 06-23012587

Alex Janssen CDA