Tijdens de ledenvergadering van woensdag 13 januari hebben de leden van het CDA Horst aan de Maas mij voorgedragen als hun lijsttrekker in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022. Dat is een nieuwe uitdaging waar ik met veel enthousiasme aan ga beginnen. Het is mooi om in deze rol na te denken over onze toekomst en juist in deze bijzondere tijd zijn er veel vragen over onze toekomst. We leven in een tijd die we met z’n allen nog nooit hebben meegemaakt. We vragen ons af hoe we hier uit gaan komen, wat de economische effecten zijn en waar het naar toe gaat. Onze gezondheid staat daarbij voorop, dat is het aller belangrijkste!

Het is zeker ook in deze tijd belangrijk om te kijken naar de dingen die we samen hebben in plaats van te kijken waar de verschillen zitten. Laten we vooral kijken naar datgene wat ons verbindt. Met respect voor elkaar, elkaar ook wijzen op verantwoordelijkheden. Samen bepalen we de toekomst, van onszelf en van de generaties die na ons komen. Dat is een enorme uitdaging en ook een grote verantwoordelijkheid. Naast het bestrijden van de gevolgen van corona zijn belangrijke thema’s die om oplossingen vragen bijvoorbeeld het tekort aan woningen, het veranderende platteland en het behouden van voldoende werkgelegenheid.  Laten we samen de schouders er onder zetten en met elkaar werken aan een mooi Horst aan de Maas! Ik ga daar als lijsttrekker samen met een fijne club van enthousiaste mensen graag aan werken, met en voor u!

Rudy Tegels