Over een paar weken zijn de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Zoals alles in deze tijd anders is, is de aanloop naar de verkiezingen dat ook. Enerzijds omdat campagne voeren ook aan strikte voorwaarden moet voldoen. Flyeren op weekmarkten, bijeenkomsten organiseren: het is allemaal niet mogelijk. Anderzijds omdat de Corona-crisis een belangrijke rol speelt in de wijze waarop de verschillende politieke partijen zich profileren in de strijd om de gunst van de kiezers. De partijen die nu het land besturen en verantwoordelijk zijn voor de Coronamaatregelen, waaronder ook het CDA, worden door oppositiepartijen stevig onder vuur genomen. Natuurlijk, zo hebben we dat in Nederland georganiseerd. Besluiten worden er vaak beter van, maar is dat altijd zo? Of staan soms de beste stuurlui meestal aan wal? De huidige ministersploeg heeft een megaklus op haar bord gekregen, die we een jaar geleden niet zagen aankomen. Natuurlijk zijn er fouten gemaakt. In welk land is dat niet gebeurd?

De verkiezingen gaan wat mij betreft vooral over de toekomst. Hoe komen we uit de crisis en hoe zien we de toekomst? Het CDA is een middenpartij, die de samenleving centraal stelt. Niet de overheid, niet de economie, maar de samenleving. Die samenleving zijn wij: volwassenen, kinderen, ouderen, hulpbehoevenden, werknemers en werkgevers. Iedereen heeft zijn plaats in die samenleving en verdient aandacht en respect. Politiek bedrijven is afwegingen maken. Niet één thema, maar alle thema’s. En dan liggen de oplossingen meestal in het midden. Daarom kies ik CDA.

Henk Weijs,

CDA Horst aan de Maas