Ik werd geïnspireerd voor dit stukje door weer een column van Ronald Plasterk, die naar mijn mening spot-on is voor een aantal problemen waar we op dit moment mee te maken hebben. Als je het stuk  en de reacties leest valt mij op dat er veel hetzelfde gereageerd wordt, de een vindt het oproer kraaien de ander is het eens met de opmerkingen. Voor mij een bewijs dat we teveel vanuit een eigen overtuiging naar de problemen kijken en te weinig bereid zijn naar een gedeelde oplossing te zoeken. Met de moderne communicatie via internet is het erg gevaarlijk dat je enkel informatie vanuit één zijde ontvangt. Je komt daarmee in een bubbel van gelijkgestemden die informatie blijven delen, naast het anoniem reageren waarvoor collega Loes van den Eijnden in haar vorige stukje al aandacht vroeg. Een van de grote nadelen van de huidige socialmedia.

Durven we de huidige problemen ook eens door een andere bril te bekijken? Het gemak waarmee de agrarische sector op dit moment weggezet wordt is frustrerend, het negatieve sentiment waarmee een potentiële bedrijfsopvolger op dit moment de put in wordt gepraat is schrijnend.

Daarbij komt de huidige energiecrisis die er vooral voor de tuinbouw erg hard inhakt. Het is erg belangrijk dat er landelijk naar een goede oplossing gezocht wordt.

Terug naar onze eigen bubbel, wij zijn ook weer opgestart na de vakantie en de agenda loopt al weer behoorlijk vol, zo hebben we dinsdag weer een raadsvergadering.

Hebt u vragen of opmerkingen meldt u vooral bij een van onze raadsleden, dan zoeken we samen naar de goede keuzes

Sjaak Jenniskens Raadslid CDA Horst aan de Maas