Als CDA bestuur en fractie zijn we de laatste tijd nogal druk bezig geweest met zaken waar je eigenlijk niet teveel mee bezig wil zijn, namelijk met onszelf. Natuurlijk is dat niet erg en uiteindelijk worden we daar slimmer, wijzer en sterker van. Want er is nogal wat gebeurd de laatste maanden. Nee niet alleen landelijk en provinciaal, maar gewoon hier in ons altijd lieflijke gemeente Horst aan de Maas. Als we nu hier onze emoties de vrije loop lieten gaan, dan hadden we aan één pagina van deze krant niet genoeg gehad.

Het CDA Horst aan de Maas heeft kennisgenomen van het Hoffmann onderzoeksrapport m.b.t. de kwestie Rudy Tegels. Het onderzoek, uitgeschreven door burgemeester Palmen aan onderzoeksbureau Hoffmann, wijst uit dat Rudy Tegels zich op geen enkele wijze schuldig heeft gemaakt aan enige mate van integriteitsschending. Het Hoffmann rapport concludeert dat noch in gesprekken, noch in ontvangen documentatie, noch op andere wijze, feiten of omstandigheden naar boven zijn gekomen waarvan kon worden vastgesteld dat er ook maar enig vermoeden zou zijn van een integriteitsschending. Wij hebben altijd het volste vertrouwen gehad in de onschuld van Rudy Tegels. Als partij hechten we veel waarde aan transparantie en integriteit. We zijn op de eerste plaats blij voor Rudy Tegels. Het blijft echter wrang, treurig en politiek onwaardig dat op basis van de door oppositie (SP/BVNL/Perspectief) ongefundeerde berichten, vertraagde onderzoeken, en voortijdig conclusies personen zijn beschadigd en carrières zijn geruïneerd. Is dit wat men bedoelde met nieuwe bestuurscultuur?

CDA Horst aan de Maas