Vrijetijdseconomie is een van de 2 twee belangrijkste maatschappelijke en economische pijlers in onze gemeente. In het nieuwe hoofdlijnenakkoord wordt de ambitie uitgesproken om de positie van de vrijetijdseconomie te versterken. Voor ons als CDA een reden om een tijdje terug 2 moties in te dienen om te verkennen of er een mogelijkheid is voor een fysiek informatie- en ontmoetingspunt, en om de dienstverlening voor initiatiefnemers van maatschappelijke evenementen te verbeteren. Deze moties hebben we uiteindelijk niet ingediend maar we hebben wel de toezegging van de wethouder dat het verbeteren van de dienstverlening een aandachtspunt blijft en dat een fysiek informatie- en ontmoetingspunt wordt voorgelegd aan de adviesraad Toerisme en dat er zeker aandacht is voor activiteiten vóór en vooral mét jongeren.

Belangrijk is dat niet wij als CDA dat willen maar dat deze signalen vanuit het “veld” komen. De oproepen middels de moties zijn dan ook voornamelijk gericht op het oppikken van die signalen door het college. Als CDA fractie vinden we het belangrijk dat deze signalen worden opgepakt door het college door tenminste in gesprek te gaan. Het doel voor ons is niet om de moties aangenomen te krijgen maar om het doel te bereiken. Dat doel is dus voor het ene dossier te klankborden wat de behoefte is in die toeristische sector en voor het andere vooral samen in gesprek te gaan wat nu de echte behoefte is en hoe daar invulling aan kan worden gegeven.

Want alleen samen bereiken we meer en dat is wat wij graag willen.

Loes van den Eijnden