Laat ik maar direct met de deur in huis vallen. Nee ik vind raadsvergaderingen vandaag de dag niet leuk! Mijn rol en taak als volksvertegenwoordiger zie ik als verbinden, faciliteren en helpen. Ja, ik weet dat we ook een controlerende taak hebben, echter van die talenten hebben we er genoeg in onze fractie en onze raad.

Ik ben meer van het doen, en dingen regelen voor de burger, de ondernemer of wie dan ook. Daar krijg ik energie van. Ik ben ook iemand van de grote lijnen en niet van de details. Als verkoper in het dagelijkse leven, is het eigenlijk niet veel anders. Ook daar word ik niet enthousiast van details, wetende dat ze soms wel belangrijk zijn en ook ingezet worden natuurlijk. Maar als de grote lijn niet klopt, dan hou maar op met verkopen. Je verkoopt een product, maar vooral ook gunning. Als je elkaar de hand schudt bij het maken van een deal, mag je ervan uitgaan dat je daar beiden gelukkig van bent geworden.

Als we nou onze raadsvergaderingen zouden omdopen tot een verkoopvergadering of verkoopgesprek dan zouden we elkaar wat gunnen, dan zouden we uitgaan van eigen kracht, en zouden we resultaten bereiken. Immers in de verkoop ben je niet succesvol zonder omzet. Dus je wordt gedwongen om omzet te maken, en daarbij dus resultaat.

Dan worden toch steeds meer inwoners en ondernemers gelukkiger in onze gemeente? Twijfel je? Bel me gerust voor een goed verkoopgesprek. Ik gun het jou!

Alex Janssen