De afgelopen weken mogen we gerust omschrijven als politieke tropenweken. Het is ongelofelijk en het verdient enorm veel respect dat enkele mensen binnen onze fractie 20-25 uur per week geïnvesteerd hebben in de politiek en daarmee het belang van onze gemeenschap Horst aan de Maas proberen te dienen. We zijn een fractie die de laatste jaren al heel wat heeft doorstaan. Daar zou men in het bedrijfsleven een puntje aan kunnen zuigen.

We zijn allemaal gewone, hardwerkende en betrokken mensen die ergens voor staan en ook voor gaan. En dat iedereen daar inmiddels wat van vindt, dat vinden wij ook heel normaal en ook goed. Maar het voor iedereen goed doen, dat is een utopie. We hebben als fractie altijd voor ogen gehad: “Zeggen wat je doet, en doen wat je zegt.” Niemand kan ons aanspreken dat we dat niet gedaan hebben. Het blijkt heel vaak ontzettend moeilijk te zijn om je boodschap goed uit te dragen en dat iedereen snapt wat je zegt, en vooral ook wat je bedoelt. Soms bekruipt ook het gevoel van iets wíllen snappen, of niet altijd het juiste antwoord willen horen.

Het heeft nu geen zin om alle stappen in het winddossier weer te maken. We zijn blij met de noodzakelijke pauzeknop. Ook hier hebben we als CDA onze verantwoordelijkheid genomen en gezegd wat we gingen doen, en gedaan wat we gezegd hebben. Dat is de focus die we deze raadsperiode in het bijzonder willen uitdragen.

Wij danken iedereen voor de support de afgelopen tijd. Wij gaan ervoor.

Alex Janssen