23 oktober 2020

Corona-steunfonds in Peel en Maas

Vorige week dinsdag hebben we als gemeenteraad in samenwerking met college van B&W besloten dat er een Corona steunfonds van 1 miljoen euro wordt ingericht. Hiervan wordt € 500.000,- al in 2020 beschikbaar gesteld en de overige € 500.000,- is bedoeld voor 2021. De bedoeling van dit fonds is dat verenigingen en stichtingen die door de vele coronamaatregelen in nood verkeren, hier een aanvraag in kunnen dienen met een plafond van € 30.000,- per aanvraag. De gedachtegang om de verenigingen en stichtingen middels dit steunfonds een mooi vangnet te geven, sluit perfect aan bij het gedachtegoed van het CDA in Peel en Maas. Wij zien deze verenigingen en stichtingen met hun vele vrijwilligers namelijk als cement voor onze samenleving.

Zit of komt uw vereniging of stichting in nood door de diverse geldende coronamaatregelen, schroom dan niet om een aanvraag in te dienen via de website van Peel en Maas (www.peelenmaas.nl) en lees even goed de voorwaarden door. Wilt u hulp bij de aanvraag dan staan de ambtenaren van de Gemeente voor u klaar om hierbij te ondersteunen.

Wij hopen natuurlijk dat dit steunfonds niet te veel gebruikt wordt, maar begrijpen dat het momenteel voor diverse verenigingen en stichtingen geen haalbare kaart meer is om zonder steun het hoofd boven water te houden. Dus maak gebruik van deze mogelijkheden.

Let een beetje op elkaar.

Fractie CDA Peel en Maas