03 september 2023

Evenementen Peel en Maas

In onze gemeente worden veel evenementen georganiseerd en dat is een prima zaak. Dit zorgt voor levendigheid in onze kernen. Voor de meeste evenementen moeten vergunningen worden aangevraagd om te zorgen voor veiligheid van de bezoekers en ook om de belangen van de buurt af te wegen. Tijdens de werkbezoeken van het CDA aan organisatoren van evenementen horen we steeds vaker dat de vergunningsprocedures lang duren. Dit is onder de aandacht gebracht van de gemeente en dit beeld wordt bevestigd. De redenen hiervan zijn dat er steeds meer evenementen plaatsvinden, er steeds meer regels zijn en de aanvraag niet altijd compleet is.

Gelukkig heeft de gemeente laten weten dat men extra personeel gaat inzetten om dit op te lossen. Van de organisatoren wordt verwacht dat men de aanvraag tijdig en volledig aanvraagt. Op die manier kunnen we er samen voor zorgen dat de vergunningverlening sneller en effectiever kan verlopen.

Ook heeft de gemeente aangegeven dat ze de suggestie van het CDA, om in het najaar een evaluatie te houden met organisatoren van evenementen, overneemt. Dit is dan een ideaal moment om gezamenlijk tot nog meer samenwerking te komen!

Als CDA hopen we, ook in de toekomst, weer van veel mooie evenementen in onze gemeente te mogen genieten! Onze aandacht voor het vrijwilligerswerk en evenementen zal steeds blijven bestaan!