11 oktober 2021

Met frisse wind vooruit!

Afgelopen week was een week van enkele personele veranderingen binnen CDA Peel en Maas. Wegens gezondheidsredenen was ons boegbeeld, wethouder Wim Hermans, genoodzaakt om te stoppen met zijn werkzaamheden. Wellicht een cliché, maar gezondheid van de mens gaat uiteindelijk boven alles! Als fractie zijn we Wim dan ook enorm dankbaar voor zijn tomeloze inzet afgelopen decennia.

Het overgebleven college gaf aan dat het niet realistisch is om de vrijgekomen dossiers van Wim over te nemen tot aan de nieuwe verkiezingen. Ze zijn te omvangrijk en zou het ten koste gaan van de dienstverlening. Het was dan ook de afgelopen maanden voor onze fractie een zoektocht naar vervanging. We zijn dan ook verheugd dat onze huidige fractievoorzitter John Timmermans uit Beringe tot aan de nieuwe coalitievorming het wethouderschap van Wim overneemt. Gezien de korte periode heeft John politiek verlof kunnen opnemen bij zijn huidige werkgever.

Het fractievoorzitterschap zal voortaan ingevuld worden door Sandy Janssen uit Meijel, ondersteund door vice-fractievoorzitter Lon Caelers uit Koningslust. Doordat John Timmermans doorschuift naar het college kwam er bij het CDA weer een raadszetel vrij. Bij het verschijnen van dit artikel is deze inmiddels weer ingevuld met een oude bekende, namelijk Hans Vaessen uit Maasbree.

Hiermee zijn alle functies voor de komende periode weer ingevuld en kunnen we weer vol gas en met een frisse wind voor de gemeenschap vooruit. Samen voor elkaar!

Fractie CDA Peel en Maas