02 februari 2023

Onderwijs weer samen in één gebouw

Afgelopen week hebben de schoolbesturen en de wethouder mevrouw Beukema laten weten dat de twee scholen in Maasbree gaan samenwerken onder één dak. Dit vinden wij heel belangrijk . Kinderen in één dorp scheiden vonden wij niet wenselijk. Het biedt kansen voor kinderen om elkaar beter te leren kennen door elkaar te ontmoeten in dezelfde leeromgeving. Immers wonen en leven de meerderheid van de kinderen toch in Maasbree. De onderwijsconcepten zijn anders en dat respecteren we. Het leert kinderen dat we geen eenheidsworst zijn maar divers in het leven mogen staan. Na de zomervakantie gaat het Samenzijn in één gebouw van start. De Violier had mogelijkheid van 6 ruimtes die nu in gebruik worden door De School. Fijn dat deze mogelijkheid en er is en dat voorkomen is dat we heel dure gemeenschappelijke oplossing moesten zoeken in een gebouw buiten het centrum. We complimenteren de schoolbesturen en de wethouder met het komen tot de beste optie.

Fractie CDA Peel en Maas