21 februari 2022

Vastelaovend samen!

We mogen weer. Vastelaovend, of carnaval vieren, een echt Limburgs cultuurfeest. Een feest dat mensen verbindt. Een tweede jaar zonder carnaval was voor veel verenigingen geen optie.

Voordat de versoepelingen bekend werden gemaakt, werden er al plannen gemaakt om carnaval toch te vieren. Hierbij werd vooral aandacht aan de jeugd. Jeugdprinsen werden uitgeroepen, een kinderboerenbruiloft werd georganiseerd. Want de jeugd zorgt er voor dat tradities worden voort gezet.

Maar nu is het weer zo ver, het land gaat open. Mooi op tijd om echt carnaval te vieren. Zodra dit bekend werd, gingen de verenigingen aan de slag om binnen de mogelijkheden toch de programma’s, die vaak hoopvol al eerder zijn gemaakt, tot uitvoering te brengen. Vele vrijwilligers binnen de verenigingen, maar ook de horeca zet de schouders er weer onder om ervoor te zorgen dat dit feest dit jaar weer uitbundig gevierd kan worden.

Een carnavalsfeest weliswaar zonder een nieuwe prins en optocht, maar met veel positieve energie en goeie moed kunnen we weer feesten. In de dorpskroeg of zaal met polonaise, sjoenkele en prooste met elkaar.

Volgend jaar weer als vanouds met nieuwe prinsen, boerebruiloften, recepties, zittingen en optochten. We wensen dan ook iedereen een fantastische vastelaovend ’t komende weekend.

Namens gehele fractie-CDA.

Ruud Delissen en Ellis Kempeners