18 juli 2021

Watercrisis

Eind vorige week zagen we extreme weerbeelden uit Zuid-Limburg, Duitsland en België. Er zijn geen woorden voor de verwoestingen die het watergeweld heeft aangericht. Verschrikkelijk!

Van een andere orde, maar voor getroffenen zeker ook heel erg pijnlijk zijn de overstromingen in Midden-Limburg en Noord-Limburg. Ook in Peel en Maas zijn helaas burgers en bedrijven gedupeerd. Er zijn mensen geëvacueerd, huizen staan deels of grotendeels onder water, restaurants en andere bedrijven zijn getroffen en agrarische ondernemers evacueerden hun vee en zagen hun gewassen verdrinken. Bizarre toestanden.

We wensen alle getroffenen veel sterkte en kracht met de verwerking. Alle hulpdiensten en vrijwilligers danken we voor de hulp en ondersteuning. Daarnaast gaan we er vanuit dat burgers en ondernemers op een passende manier worden gecompenseerd door verzekeraars en indien noodzakelijk door de nationale overheid.

Nogmaals, heel veel sterkte voor iedereen.