17 oktober 2017

Wim Hermans lijsttrekker CDA Peel en Maas

Wim Hermans uit Maasbree is door de leden, bestuur en fractie van CDA Peel en Maas enthousiast en met groot applaus unaniem als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018 gekozen. Wim is op dit moment fractievoorzitter van het CDA in de gemeenteraad. Tijdens de vorige raadsperiode in Peel en Maas was Wim nog wethouder. Ook was hij daarvoor acht jaar wethouder en vier jaar raadslid in de voormalige gemeente Maasbree. Op dit moment is Wim naast raadslid o.a. actief als voorzitter van het Maasbrees Mannekoor, voorzitter Stichting Collecte Goede doelen Maasbree, vrijwilligersadviseur en chauffeur Wensbus Baarlo-Maasbree, vrijwilliger organisatie Triduüm Peel en Maas en adviseur en vrijwilliger infoloket ViaVia Maasbree.

Wim is op dit moment de juiste man op de juiste plek. Hij heeft zich de afgelopen tientallen jaren bewezen als wethouder en raadslid, maar ook van jongs af aan tot heden als bestuurslid, kaderlid en als vrijwilliger bij diverse verenigingen en organisaties. Wim is een echte verbinder en staat middenin de samenleving. Ook beschikt Wim over een uitgebreid lokaal, provinciaal en landelijk netwerk. Het bestuur, de fractie en onze leden hebben heel veel vertrouwen in Wim.

Vooral het contact met de burgers staat bij de gehele CDA-fractie hoog in het vaandel. De afgelopen drie-en-een-half jaar heeft hij met de CDA-fractie meer dan honderd bezoeken gebracht aan bedrijven, verenigingen, organisaties en groepen burgers. Dit doet de fractie en blijft de fractie doen. De fractie wil zo blijven horen en voelen wat er speelt en hoe de politieke besluiten worden ervaren en beleefd. Later dit jaar maakt het CDA de andere kandidaten en de lijstvolgorde bekend.

Hans Lansbergen,
namens het partijbestuur van CDA Peel en Maas