04 februari 2018

Het jeugdlintje

Gezocht in gemeente Simpelveld: jeugdig bestuurslid/taalmaatje/vrijwilliger/mantelzorger

Kent u iemand die nog geen 18 jaar is, zich inzet als bestuurslid, taalmaatje, vrijwilliger of mantelzorger? Woont hij of zij in de gemeente Simpelveld? Geef hem of haar dan op voor een jeugdlintje!

We reiken jaar in, jaar uit Koninklijke onderscheidingen uit aan volwassenen die zich op een bijzondere wijze hebben ingezet voor de gemeenschap, maar vergeten dat ook jongeren grote waardering verdienen wanneer zij vrijwilligerswerk doen. Immers, de jeugd heeft de toekomst en goed voorbeeld doet goed volgen.

Het CDA Simpelveld-Bocholtz vindt die waardering wél van groot belang en heeft daarom een motie ingediend om met ingang van dit jaar het jeugdlintje in te voeren. De verantwoordelijk wethouder durfde daar helaas nog geen harde toezegging op te doen. Wij kiezen ervoor om aan het jeugdlintje vast te houden en daarom willen we onze jonge vrijwilligers op 9 en 10 maart in het zonnetje zetten!

Aanmelden kan door een mailtje te sturen naar: [email protected]   met daarin de naam en leeftijd van de jongere en een motivatie waarom juist deze jongere die waardering verdient.

Graag ook uw telefoonnummer vermelden, zodat we eenvoudig contact met u kunnen opnemen.

We hopen op veel aanmeldingen!