21 juni 2017

CDA wil aantrekkelijkheid passantenhaven vergroten

Het is een mooi gezicht, zeker bij goed weer: De Weerter passantenhaven die vol ligt met plezierjachten. Helaas is het gebruik van de haven vorig jaar sterk achtergebleven bij de verwachting en zijn er dit jaar nog geen enkele signalen die wijzen op een verbetering van de situatie. Boten leggen wel aan in de Zuid-Willemsvaart, maar mijden de haven.

In 2015 is de bediening van de stadsbrug geautomatiseerd en zijn er moderniseringen in de haven doorgevoerd in de vorm van een automaat. Deze modernisering heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Bezoekers van de haven hebben altijd veel waardering gehad voor de gemeentelijke medewerker die optrad als gastheer en beheerder. Deze medewerker is weg sinds 2015.

Tijdens de raadsvergadering van 21 juni zal de CDA-fractie een motie indienen die de gemeente oproept om de rol van een gastheer/-beheerder voor de passantenhaven terug te brengen, om op die manier de aantrekkelijkheid van de passantenhaven te vergroten en ervoor te zorgen dat de schippers een klantvriendelijk en persoonlijk aanspreekpunt hebben, zodat we ook deze bezoekers van onze gemeente een gastvrij onthaal kunnen geven.

Klik hier om de motie te lezen.