07 februari 2020

Planontwikkeling voor KMS en Lichtenberg

Een combinatie van Novaform-HQ werkt samen met de gemeente Weert aan een plan dat het KMS-terrein en het gebied Lichtenberg een nieuw leven moet geven. Omwonenden in dit deel van Weert worden daarbij betrokken. De CDA-fractie volgt de planontwikkeling nauwgezet. Voor ons staat voorop dat er functies moeten komen die een meerwaarde hebben voor Weert, passen bij onze gemeente en niet concurreren met bestaande voorzieningen.

Wij beseffen dat de opgave niet eenvoudig is. HQ heeft de KMS en de Lichtenberg willens en wetens gekocht met de voorwaarden voor het gebruik die toen golden. Het is opvallend hoe gemakkelijk HQ nu zegt dat onder die voorwaarden geen rendabele exploitatie mogelijk is. Vandaar dat wij deze ontwikkeling kritisch volgen met de voorwaarden die zijn gesteld bij de verkoop van de terreinen in gedachte.

Heeft u ideeën voor nieuwe functies voor het KMS-terrein of de Lichtenberg, of wilt u ons wat anders laten weten over deze zaak? U kunt uw reactie sturen naar [email protected].