23 maart 2018

Verkiezingsuitslag Weert: CDA behoudt 6 zetels

Het CDA heeft tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 3.825 stemmen behaald. Met deze uitslag blijft het CDA met 6 zetels vertegenwoordigd in de gemeenteraad. Vijf van onze zes raadsleden zijn op voorkeur gekozen. Wij bedanken iedereen die op ons gestemd heeft voor het vertrouwen. De komende vier jaar gaan wij er weer tegenaan voor Weert.

De nieuwe CDA-fractie ziet er als volgt uit:

1. Hendrik Stals (1.255 stemmen)
2. Tessa Geelen (355 stemmen)
3. Pierre Sijben (281 stemmen)
4. Peter Mols (243 stemmen)
5. Jasper Heesakkers (215 stemmen)
6. Thamara Winters (134 stemmen)

Op dinsdag 27 maart vindt de laatste vergadering plaats van de zittende gemeenteraad. Om 20:00 uur is het afscheid van de vertrekkende raadsleden. De CDA-fractie zal op deze avond afscheid nemen van John Nouwen en Henk Stribos. Op donderdag 29 maart vindt om 19:30 uur de installatie van de nieuwe gemeenteraad plaats. Beide vergaderingen zijn openbaar en vinden plaats in de raadzaal van het stadhuis. Alle belangstellenden zijn van harte welkom.

Hendrik Stals, fractievoorzitter CDA Weert
Rita van Deuren, afdelingsvoorzitter CDA Weert