10 juli 2021

Weg met dae aoje kraom…?

Het CDA Weert nodigt u uit voor de themabijeenkomst op donderdag 15 juli 2021 om 20.30 uur in MFA Corneel, Ittervoorterweg 101a te Swartbroek/Weert.

Weg met dae aoje kraom…?

De belangstelling voor Weerter cultuurhistorie mag zich in steeds grotere belangstelling verheugen. Steeds meer Weertenaren gaan op zoek naar hun roots. Hiervan getuigt onder meer het succes van de Aldenborgh-cursus Weerterlogie. Excursies zijn in een mum van tijd volgeboekt en de websites met foto's uit Weert-zoals-het-was schieten als paddenstoelen in de lucht. De gemeentepolitiek staat altijd weer voor een opgave wanneer het gaat om erfgoed. Gaan we voor goud, zilver of brons?

Peter Korten, voorzitter van de Aldenborgh gaat met ons op zoek naar het DNA van Weert en Swart/Zwertbrook, middels de methode CSI (Culturalhistory Scene Investigation).

We nodigen u graag uit voor een discussie over de toekomst van het Weerter verleden. Wilt u deze avond bijwonen, dan ontvangen wij u aanmelding graag op [email protected].

Foto: Een eeuw geleden; de pastorie van Swartbroek met op de achtergrond de in 1965 gesloopte St. Corneliuskapel uit 1735.