17 mei 2020

Zicht op opwaardering kern Altweerterheide

Op initiatief van het CDA heeft de gemeenteraad, met uitzondering van Weert Lokaal, in de vergadering van 6 mei een motie aangenomen over de opwaardering van de dorpskern van Altweerterheide. De motie stelt dat de bouw van de nieuwe school (met kinderopvang en sociaal-cultureel medegebruik) en de opwaardering van de dorpskern op elkaar moeten worden afgestemd. Dit betekent dat de twee projecten in principe gelijktijdig moeten worden uitgevoerd. Volgens de planning voor de bouw van de nieuwe school zal deze uiterlijk eind 2021 klaar zijn.

Altweerterheide vraagt al jaren om een verbetering van de kruising Bocholterweg-Zoomweg-Herenvennenweg en het gebied eromheen. Een werkgroep van actieve inwoners werkt samen met ambtenaren aan een plan voor de opwaardering. Het project staat ook al meerdere jaren op de lijst van de gemeente. Maar een uitvoeringsjaar is nog nooit vastgesteld en er is nog geen geld voor gereserveerd. Met de aangenomen motie heeft de gemeenteraad nu een concrete uitspraak gedaan over de realisering.