17 april 2018

Cultureel erfgoed debat 25 april

In 2018 staat Europa in het teken van cultuur en het cultureel erfgoed. Daarom organiseer ik op woensdag 25 april samen met het European Internet Forum (EIF) een debat omtrent cultureel erfgoed hier in het Europees Parlement te Brussel.

Ik ben persoonlijk blij met het accent op cultureel erfgoed: het gaat Europa niet alleen om economische samenwerking, buitengrenzen en veiligheid. De erfgoedsector gaat gelukkig ook met zijn tijd mee. In het digitale tijdperk zijn apps en driedimensionale presentaties niet meer weg te denken voor het gericht verstrekken van toeristische informatie. Zo wordt ons cultureel erfgoed wordt meer en meer een beleving voor alle generaties en draagt het bij aan onze identiteit en ons cultureel besef.

Voor meer informatie omtrent de bijeenkomst kunt u hier terecht. Ook kunt u de presentatie van de Commissie Educatie & Cultuur raadplegen.