20 maart 2023

Bedrijvigheid in Loosbroek en Vorstenbosch

Donderdag brachten we als CDA Bernheze een voorstel in om in de dorpen Loosbroek en Vorstenbosch te bekijken of er kansen zijn om tot maatwerk te komen. In Vorstenbosch en Loosbroek zitten verschillende bedrijven die uit hun jasje groeien of van vroeger uit op een plek midden in het dorp zitten wat nu niet meer zo handig is.
Deze lokale bedrijven zorgen voor werkgelegenheid, sponsoring en maatschappelijke betrokkenheid. Daarom moeten we niet willen dat ze uit deze kernen vertrekken. Op zijn minst moet dan ook bekeken zijn of er alternatieven zijn om ze te behouden.
Ons voorstel is unaniem aangenomen. De gemeente heeft hierbij de opdracht gekregen om met bedrijven en ondernemersvereniging in gesprek te gaan wat de behoefte is. Het is daarnaast voor onze gemeente ook goed om te weten wat er leeft in de gemeente, bij
zowel inwoners als ondernemingen. Deze aanpak is ook al eerder toegepast in het buitengebied.
Wij kijken uit naar de eerste resultaten van de gevoerde gesprekken en zullen dit ook op de voet volgen. Als er kansen liggen om tot maatwerk te komen waarbij op verschillende plekken verbeteringen mogelijk zijn, gaan we ons daar als CDA Bernheze hard voor maken. Vrijkomende locaties zijn mogelijk goed geschikt voor inbreiding met woningbouw: win-win.

Erwin van Kessel & Mart Smits
CDA Bernheze: altijd in de buurt!