23 september 2020

Een traverse door HaDee

Een traverse, wat is dat nu eigenlijk? Wikipedia bracht raad: een grote verkeersader door de bebouwde kom. Een sjiek woord, geleend uit het Frans. Passend bij een mooie straat, door een mooi dorp. We hebben er lang op moeten wachten, want het totstandkomingsproces is niet gepaard gegaan met de spreekwoordelijke Franse slag, maar juist met veel overleg met en betrokkenheid van mensen die direct aan de traverse wonen,

We horen overwegend positieve geluiden over de participatie van de belanghebbenden. Natuurlijk, aan niet alle verzoeken kon gehoor worden gegeven, maar iedereen is gehoord, en alles is in de besluitvorming meegewogen.

De schop is inmiddels in de grond en dat betekent voor diezelfde belanghebbenden dat er wellicht wat sprake is van de onvermijdbare overlast, die nu eenmaal komt kijken bij het verbouwen van een weg. Ook in de omliggende straten kan sluipverkeer voor drukte gaan zorgen. Dit kan soms ook risicovolle situaties met zich meebrengen. We hebben hier als CDA Bernheze dan ook nadrukkelijk aandacht voor gevraagd. Maar we doen ook een beroep op de inwoners van HaDee, om samen de verantwoordelijkheid voor een veilig verkeer in het dorp op te pakken, immers, een groot deel van het verkeer woont zelf in het dorp. Ook dit is naar elkaar omzien, samen zorgen voor een veilig verkeer door Heeswijk-Dinther. Nu tijdens de omleiding, straks over een prachtige traverse.

Edwin Daandels
Raadslid CDA Bernheze

Erwin van Kessel
Raadslid CDA Bernheze

CDA Bernheze: Altijd in de buurt!