14 december 2021

Kieslijst en verkiezingsprogramma CDA Bernheze vastgesteld

Op de ledenvergadering van 11 december jongstleden is de nieuwe kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma 2022 – 2026 voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart aanstaande vastgesteld.

Het programma, dat bestaat uit hoofdstukken specifiek per dorp en een vijftal thema’s die overkoepelend zijn, is koersvast en trekt de lijn door zoals de huidige CDA-fractie die heeft ingezet.

Edwin Daandels over het programma: “Het is een ambitieus programma, we willen blijven investeren in Bernheze en dan onder meer op deze thema’s: wonen, onze openbare ruimte, het buitengebied, de dienstverlening van de gemeente en uiteraard op sociaal vlak, hulp en ondersteuning voor wie het nodig heeft. En dat alles dan gecombineerd met een gezonde financiële huishouding. We staan er als gemeente hartstikke goed voor, het gemeentebestuur is herkenbaar en staat wat ons betreft dicht bij de inwoners. Wij gaan voor een goede en duurzame toekomst voor Bernheze.”

De kieslijst van het CDA Bernheze bestaat uit een goede, gevariëerde mix van ervaren mensen en nieuwe gezichten. Dat gaat ook samen met een verdeling over de dorpen, mannen en vrouwen, jong en oud.

De eerst tien plekken op de lijst zullen worden ingenomen door:
1. Edwin Daandels, Heeswijk-Dinther
2. Silvana Schoonenberg, Heesch
3. Erik van der Wijst, Vorstenbosch
4. Erwin van Kessel, Heeswijk-Dinther
5. Gertjan Hermes, Nistelrode
6. Chantal Kanters, Loosbroek
7. Mart Smits, Nistelrode
8. Adri School, Heesch
9. Femke Snelders, Heeswijk-Dinther
10. Danny van Herpen, Heesch

Van de huidige CDA-fractie in de Bernhezer gemeenteraad zal Ruud Leeijen uit Heesch niet terugkeren in de raad, hij staat uiteraard wel op de kieslijst, maar kiest voor een andere rol binnen het CDA en blijft dus wel actief en betrokken. Ezra Leeger uit Nistelrode zal haar werk en inzet voor het CDA in ieder geval voortzetten in de Provinciale Staten van Brabant waar zij onlangs als Statenlid is benoemd. Zij is een van de lijstduwers, naast oud-wethouder en voormalig lijsttrekker Peter van Boekel.

Lijsttrekker Edwin Daandels over de kieslijst: “Ik heb er zin in en ben heel trots op het team wat klaarstaat om samen mee de campagne in te gaan. Er valt echt wat te kiezen bij ons, met mensen uit ieder dorp, die aanspreken bij jong en oud en zich graag gaan inzetten voor de kiezers.” Het volledige programma en de kieslijst komt binnenkort beschikbaar voor u en alle inwoners.