03 juni 2022

Meer naar buiten

De temperaturen lopen weer langzaam op, de dagen worden langer en alles komt weer in bloei te staan. We ontmoeten elkaar dan ook weer vaker buiten. We zitten langer in onze tuin, maken ‘s avonds nog even een wandeling door de buurt en steken de barbecue weer aan.

Meer naar buiten, dat is ook wat het nieuwe college wil gaan doen. Meer in gesprek met inwoners om te weten wat er speelt en meer ruimte voor inwoners en ondernemers om mee te denken over projecten en ontwikkelingen binnen de gemeente. Mede om deze ambitie kracht bij te zetten, is ervoor gekozen om het college uit te breiden en met vier wethouders aan de slag te gaan. Daarnaast komen we als gemeente de komende periode voor uitdagingen te staan.

Allereerst gaat het nieuwe college aan de slag met het bestuursprogramma, waarin de belangrijkste doelen van het gemeentebestuur staan. Dit programma wil het nieuwe college samen gaan schrijven met onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Samen in gesprek over de uitdagingen en thema’s van onze gemeente, niet besturen vanuit een ivoren toren. Samen bepalen we hoe de toekomst van Bernheze eruit komt te zien, dus blijf naar buiten gaan en ga mee het gesprek aan.

Silvana Schoonenberg
Raadslid CDA Bernheze
CDA Bernheze: altijd in de buurt!