01 juli 2020

Pas blijft open!

De Pas is heel erg belangrijk voor het verenigingsleven en de leefbaarheid van Heesch! De Pas verbindt inwoners, verenigingen en stichtingen. De Pas is van de gemeenschap van Heesch en dat moet zo blijven. Daarom gaven we het college de opdracht om De Pas te kopen. Daarmee verzekeren we dat het pand, en het daarin gestoken gemeenschapsgeld, niet verloren gaat.

Maar we zijn er nog niet. Het bestuur van De Pas en de gemeente moeten elkaar vinden in een toekomstplan. De discussie wordt nu gekleurd door machtspolitiek en geld. Dat is zonde! We moeten een stap terug doen en met elkaar praten over wat de functie en de rol van De Pas is. Het pand is slechts een middel om een doel te bereiken.

Volgens het CDA Bernheze heeft De Pas verschillende functies: ontmoeten, ontspannen en ontwikkelen. Het heeft daarbij een lokale functie, géén regionale rol. Daarom vinden wij een podiumfunctie beter dan een theaterfunctie én verwachten we meer inzet van vrijwilligers. Wij willen niet dat De Pas concurreert met de lokale horeca, maar dat ze elkaar versterken. Daarom moeten hier heldere en concrete afspraken over gemaakt worden.

Het CDA Bernheze vindt dat elk dorp een huiskamer moet hebben waar onze inwoners terecht kunnen. Wij willen daarom de inwoners van Heesch blijven kunnen bieden wat zij verdienen: een huiskamer voor Heesch.

Ruud Leeijen

Raadslid CDA Bernheze
CDA Bernheze: altijd in de buurt!