08 februari 2023

Samen werken aan water

Op 1 februari 2023 was het precies 70 jaar geleden dat de grootste natuurramp in de 20e eeuw in Nederland plaatsvond. De watersnoodramp in 1953.
Waterschap Aa en Maas werkt dagelijks samen met andere waterbeheerders aan veilige dijken en een veilig waterpeil. Zonder deze inspanningen zou 60% van Nederland onder water staan. Ons waterschap beheert 308 km dijken, 7 rioolwaterzuiveringsinstallaties en 102 rioolgemalen in 20 gemeenten met 778.000 inwoners.
Het klimaat verandert en onze leefomgeving ook. We zijn er allemaal bij betrokken en daarom is waterbeheer belangrijker dan ooit. Voor onze inwoners, ondernemers, voor flora en fauna, voor het drinkwater en voor het verbouwen van ons voedsel. Meer dan ooit hebben we elkaar nodig om verstandige keuzes te maken.
Het CDA Waterschap Aa en Maas is er voor de inwoners en geven ook jongeren een stem binnen ons waterschap. We kiezen voor een gebiedsgerichte aanpak, gaan zorgvuldig om met financiële middelen en zijn voor een realistisch ambitieniveau.
Wij willen met kennis, lef en veel enthousiasme samenwerken met jou om wijze beslissingen te nemen waarbij rekening wordt gehouden met de belangen van anderen. Samen bereiken we meer: voor nu maar vooral voor later. Uw stem op 15 maart, om samen te werken aan water, telt!
Eric Daandels
Lijsttrekker CDA Waterschap Aa en Maas