18 december 2023

Tijd om eens om je heen te kijken

Vorige jaar rond deze tijd schreven we een vergelijkbaar artikel. Toen was het vertrek van onze burgemeester Moorman aanstaande en wierpen we een blik vooruit. Nu één jaar later staan we aan de vooravond van onze kennismaking met onze nieuwe burgemeester Mark de Man.

Dit jaar even geen blik vooruit of terug uit, maar een oproep om eens om je heen te kijken. We zijn allemaal alweer druk bezig met de feestdagen. De kerst- en nieuwjaarsborrels staan al in de agenda en de huizen zijn weer feestelijk versierd. Toch is het niet voor iedereen een tijd van feestvreugde en warmte.

Het is helaas voor sommige mensen ook een tijd waarin het gevoel van eenzaamheid weer extra om de hoek komt kijken. Activiteiten van verenigingen en andere bijeenkomsten staan in deze tijd ook vaak op een lager pitje. Stap eens uit de alledaagse drukte en je eigen bubbel om eens om je heen te kijken. Misschien heb je wel een buurman of een kennis die afgelopen jaar een dierbare verloren is? Hoe mooi kan het zijn om samen eens een wandelingetje te maken, samen een oliebol te eten of samen naar een nieuwjaarsborrel te gaan om andere mensen te ontmoeten. Immers: wie goed doet, goed ontmoet!

Erwin van Kessel

Raadslid CDA Bernheze

CDA Bernheze: altijd in de buurt!