13 december 2021

Wensboom

Na sinterklaas plaatst de gemeente in elke kern een grote kerstboom, versierd met lampjes, op een prominente plek in het dorp. Al jaren worden er bij deze boom diverse activiteiten door verenigingen georganiseerd, geïnspireerd op Joris Kerstboom zoals in het verleden in Den Bosch. Wensbomen komen voor over de hele wereld. Vaak worden er dan stoffen lapjes en linten aan de boom gebonden na het doen van een wens. Hopelijk zorgt deze boom ervoor dat de wens uitkomt, of is de boom een troostboom bij het verlies van een dierbare.

In Loosbroek staat de Wensboom dit jaar in het teken van een inzameling van levensmiddelen voor Lichtpunt HDL, zodat zij mooie kerstpakketten kunnen samenstellen voor inwoners uit Heeswijk-Dinther en Loosbroek die dit nodig hebben. Levensmiddelen die we dagelijks kunnen gebruiken zoals thee, jam, hagelslag, limonadesiroop en margarine. Maar ook shampoo, wc-papier en tandpasta en wat luxe artikelen zoals chocolade en slagroom.

Lichtpunt is een hulpdienst van vrijwilligers die inwoners bezoeken en signalen herkennen, zodat ze mensen kunnen begeleiden naar hulpinstaties vanuit de gemeente middels Wegwijzer. Wegwijzer helpt bij vragen over wonen, inkomen, zorg en welzijn en is een laagdrempelige en toegankelijke toegang tot hulp.

In de periode rond Kerst worden in Bernheze allerlei initiatieven genomen om klaar te staan voor de medemens, aandacht voor elkaar te hebben. Het CDA Bernheze draagt hier graag aan bij!

Chantal Kanters

Burgerlid Commissie Maatschappelijke Zaken

CDA Bernheze: Altijd in de buurt!