Het CDA wil graag dat er gebouwd wordt in de gemeente Bladel. Onze inzet bij de gemeenteraadsverkiezingen was dan ook woningbouw in iedere kern van de gemeente.

Direct na de verkiezingen is CDA-wethouder d’Haens hiermee aan de slag gegaan. Voor Hoogeloon heeft dit geresulteerd in het bouwplan “Akkerstraat/De Ster”. De eerste bouwvergunningen voor dit plan zijn deze week afgegeven.

Ook in andere kernen komt er garen op de klos. Maar vooral in de kern Bladel blijft de noodzaak aan extra woningen groot! Vooral betaalbare, grondgebonden woningen zijn schaars. Binnen de bebouwde kom zijn nauwelijks nog bouwlocaties voorhanden, daarom hebben we opgeroepen om actief op zoek te gaan naar een uitbreidingslocatie.

CDA Bladel is dan ook blij met het voorstel om een plan te ontwikkelen aan de Lange Trekken in Bladel. Door deze gronden te kopen kan de gemeente zelf de regie nemen om de juiste woningen te ontwikkelen.

Op de voorgestelde locatie kan een bouwplan gerealiseerd worden voor circa 89 woningen. Op 18 juni wordt het voorstel besproken in de Commissie Grondgebied. De gemeenteraad neemt op 9 juli een besluit over de aankoop. Tijdens de behandeling van het voorstel zullen we pleiten voor betaalbare woningen voor starters en senioren. Ook (sociale) huur moet mogelijk zijn in het plan. En we gaan het college oproepen om haast te maken met de ontwikkeling, zodat snel de schop in de grond kan!

Wilt u meer informatie of meepraten over woningbouw in Bladel? Neem dan contact op met ons raadslid Niels Beerens: [email protected].