In haar raadsprogramma heeft CDA Bladel ingezet op verbreding van de fietspaden op de Cartierheide. Belangrijkste reden hiervoor is de veiligheid op dit fietspad. Een veilig fietspad stimuleert mensen om vaker de fiets te gebruiken. Tegelijkertijd is het belangrijk om goed te kijken naar de belangen van de natuur in dit gebied. De gemeente Bladel heeft samen met de gemeente Eersel, Staatsbosbeheer en Ravon een compromis gevonden waarin veiligheid en natuurbescherming de uitgangspunten zijn. Het fietspad Pals-Wilde Zwijn wordt halfverhard uitgevoerd, o.a. ter bescherming van de gladde slang. Een gedeelte van

het fietspad van het Laarven-de Pan wordt volledig verhard en verbreed, omdat hier veel scholieren en werknemers vanuit gemeente Bergeijk over fietsen richting gemeente Bladel.

Natuurbeleving, fietsplezier en veiligheid komen dan samen op de Cartierheide.

Annemiek van de Sande [email protected]