25 januari 2017

Provinciaal en landelijk bezoek tijdens de CDA-ALV in Boxtel.

Tijdens de ALV van CDA-Boxtel waren ook fractievoorzitter Provinciale Staten Marianne van der Sloot en kandidaat- Tweede Kamerlid Stijn Steenbakkers aanwezig. Zij gingen in op de provinciale en landelijke thema’s en de aankomende Tweede Kamerverkiezingen. Deze korte lijntjes tussen de lokale CDA fractie, de Tweede Kamer en de provincie zijn goed voor Boxtel. De fractie informeert de provincie en Den Haag over de lokale ontwikkelingen en andersom wordt de CDA fractie over de landelijke en provinciale thema’s geïnformeerd.

Marianne van der Sloot praatte de aanwezigen bij over twee dossiers, die hoog op de agenda van de provinciale CDA-fractie staan.

Als eerste het beleid inzake 'sociale veerkracht'. Coalitiepartijen VVD, SP, D66 en PvdA bezuinigen fors op de ouderenbonden en vrijwilligersnetwerken in Brabant. Grote groepen mensen, onder wie veel ouderen, zijn hiervan de dupe. Het CDA doet er alles aan om verantwoordelijk gedeputeerde Swinkels op andere gedachten te brengen, en heeft acties aangekondigd.

Daarnaast blijft het drugsdossier actueel. In Brabant is de groeiende drugshandel en -criminaliteit een gróót probleem. Het CDA, voorstander van een 'zero tolerance beleid', pleit zowel in de Tweede Kamer als lokaal en provinciaal voor méér middelen, mankracht en mogelijkheden om coffeeshops te sluiten en drugscriminelen aan te pakken.

Stijn Steenbakkers staat op plek 24 van de CDA-kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen. Hij voert campagne in 's-Hertogenbosch en in de Meijerij en hoopt met voorkeursstemmen te worden gekozen.

In Boxtel lanceerde hij zijn eerste campagnespot, waarin hij vertelt zich te willen inzetten voor méér aandacht voor Brabant in Den Haag. Om bijvoorbeeld verkeersknelpunten op te lossen, maar óók om hulp bij rampen als de hagelstorm.

Ook sprak Stijn zijn zorgen uit over de dreigende tweedeling in de Nederlandse samenleving. Hoe kan het dat in een land als Nederland zoveel mensen boos of ongerust zijn? Over dit onderwerp hebben Stijn en het CDA op 25 januari een themabijeenkomst georganiseerd, met als sprekers bisschop De Korte, burgemeester Ton Rombouts, onderwijs-/sportbestuurder Marcel Wintels en onderzoeker Joks Janssen. Meer informatie is te vinden op de website van het CDA 's-Hertogenbosch.