11 mei 2017

Openbare fractievergadering Duurzaamheid

Het CDA hecht heel veel waarde aan de mening van haar achterban. Het is fijn dat vele leden willen meedenken, overleggen en de fractieleden willen adviseren. Daarom wordt er met enige regelmaat een openbare fractievergadering gehouden telkens met een ander thema. Woensdag 10 mei was wederom zo'n vergadering in het Boxtelse Gemeentehuis. Iedere vergaderlocatie daar heeft een naam, hoe toepasselijk zaten we gisteren daar bijeen in locatie "de Kweekvijver" voor het thema: Duurzaamheid. De Gemeenteraad van Boxtel heeft zich tot doel gesteld om vóór 2030 energieneutraal te maken. Hoe bereik je dat? Alleen met hulp van alle inwoners en de vele werkgevers.

Leden van de Boxtelse CDA zijn bezig om het concept verkiezingsprogramma te schrijven. Hoe denkt de achterban bijvoorbeeld over windenergie, zonne-energie, gebruikmaken van aardwarmte of andere energiebronnen aanboren?  Wat zijn voor- en nadelen? Met  groene en rode kaarten werd de mening van de achterban gepeild. Over sommige zaken waren we het allemaal eens, over andere zaken waren de meningen verdeeld. Dit leverde mooie en goede discussies op.

Vindt u het ook leuk om een openbare fractievergadering bij te wonen, mee te praten of kennis te maken met de fractie van de plaatselijke CDA? U bent u van harte welkom.

U kunt hiervoor contact opnemen met [email protected]

Hartelijke groeten,

Fractie en steunfractieleden