25 juni 2017

Evenementen in Boxtel, Parkeervisie (Column MooiBoxtel juni 2017)

Evenementen in Boxtel

De afgelopen weken was er weer veel te beleven in Boxtel. De lancering van de Dino Hunter, de expositie Kunst op Stapel, CarillonProm Toeters&Bellen en we hebben dit jaar gelukkig weer kunnen genieten van de Heilig Bloedprocessie. Ook Spiegeltent Bon Salon staat dit jaar weer in het park Stapelen. Het motto van alle evenementen die worden georganiseerd in de Spiegeltent is ‘verbinding’, en in het kader van verbinding zijn er al talloze activiteiten georganiseerd. Onder andere een picknick, ouderenfair, concerten en een Iftar. Het was allemaal mogelijk in de Spiegeltent.

Deze evenementen zouden natuurlijk niet plaats kunnen vinden zonder onze geweldige vrijwilligers. Wij willen ze dan ook hartelijk bedanken voor het mogelijk maken van al deze mooie activiteiten.

Parkeervisie

Zoals u wellicht al gelezen heeft, heeft de gemeenteraad van Boxtel vorige maand de nieuwe parkeervisie vastgesteld. Het vorige plan met het vergunningenstelsel was te ingewikkeld, te duur en er was geen draagvlak onder de inwoners. Daarom heeft het CDA toen tegen dit plan gestemd en hebben we net als veel andere inwoners gepleit voor een nieuwe (breed gedragen) parkeervisie.

Een vernieuwde parkeervisie stond recent dus op de agenda van de raadsvergadering. Er is deze keer beter geluisterd naar de omwonenden, maar ook de vele zienswijzen die zijn ingediend, zijn goed bestudeerd. Omwonenden zijn actiever betrokken bij het opstellen van dit nieuwe plan en er is goed gecommuniceerd. Er is dus een parkeervisie tot stand gekomen met een breder draagvlak, precies waar het CDA op had aangedrongen. In deze nieuwe parkeervisie zijn er veel blauwe zones en ontheffingen in plaats van het vergunninghoudersparkeren. Het CDA blijft voorstander van het helemaal afschaffen van betaald parkeren, we zijn ervan overtuigd dat dit ten goede komt aan ons centrum.

Het CDA heeft vóór deze nieuwe parkeervisie gestemd omdat dit het best haalbare parkeerresultaat is op dit moment. We zijn blij dat Boxtel nu eindelijk aan de slag kan met het verbeterde parkeerbeleid in het centrum. Er is veel werk verricht om te komen tot deze nieuwe visie, onze complimenten aan de wethouder en de betrokken ambtenaren. Maar ook onze complimenten en dank aan Parkeervergunningen Boxtel Centrum NEE! voor hun vasthoudendheid en enorme inzet.

Kortom: het CDA is tevreden over deze nieuwe visie en hoe deze tot stand is gekomen, want voor ons géén stadse fratsen.

Wij staan altijd open voor mensen die met ons mee willen denken en praten over de Boxtelse politiek. Wilt u bij ons aansluiten of kent u iemand dat leuk zou vinden, laat het ons weten!

Of heeft u andere opmerkingen of suggesties? U kunt ons bereiken via [email protected].

Website: www.cda.nl/noord-brabant/boxtel-liempde

Facebook: Cda Boxtel-Liempde